Get Online Week 2013

Proběhla kampaň Get Online Week!

Letošní kampaň Get Online Week (GOW) se zaměřila na mládež. V průběhu kampaně rozšířila mezinárodní síť partnerů evropských telecenter, kteří se na kampani podíleli, svoji spolupráci s ICT společnostmi a veřejnou správou ve svých zemích a zorganizovala řadu zajímavých akcí. Cílem aktivit bylo posílit schopnosti mladých lidí používat online technologie, zejména při hledání nových příležitostí v zaměstnání.

Kampaně se zúčastnilo i Národní centrum bezpečnějšího internetu, které na svých stránkách zveřejnilo nástroje pro testování vlastních znalostí v oblasti ICT technologií a výukové nástroje, jejichž prostřednictvím je možné si případné nedostatky doplnit.

Informaci a kampani a aktivitách jednotlivých partnerských organizací jsou uvedeny v právě zveřejněné zprávě, která je ke stažení ZDE.

Národní centrum bezpečnějšího internetu se ve spolupráci s organizací EPMA připojilo ke kampani "Get Online Week". Letošní kampaň, která proběhla v týdnu 18. až 24. března 2013 byla zaměřena především na mládež a jejím možnosti využití znalostí práce s moderními ICT technologiemi především k jejich dalšímu rozvoji a lepšímu uplatnění na trhu práce. Mezinárodní kampaň organizovaly ve vzájemné spolupráci společnosti Accenture, Liberty Global a Microsoft s významnou podporou Telecentre-Europe.

Stáhněte si tiskovou zprávu z 18. 3. 2013 o startu letošního ročníku kampaně "Get Online Week".

Jste zaměstnatelní? Myslíte si o sobě, že znáte informační technologie? Otestujte si své znalosti vyplněním následujícího testu SKILLAGE:

Pokud jste neuspěli a chcete se vše doučit, nabízíme Vám interaktivní online výukový kurz Intel PC Basics pro základy práce s PC a informačními technologiemi (pracuje pouze na počítačích s procesory Intel).

V případě Vašeho zájmu si instalační sadu výukového programu Intel PC Basics můžete stáhnout zde.

Kampaň „Get Online Week“ poukazuje na přínosné používání technologií a internetu, aby lidé dokázali těžit z možností, které nabízí dnešní online svět. Tato kampaň propojuje vzdělávací centra ICT, veřejné knihovny, neziskové organizace, školy, IT firmy a orgány veřejné správy z celé Evropy pomocí řady zajímavých akcí, školení a soutěží, které podtrhují důležitou roli ICT v dnešní společnosti.

Kampani "Get Online Week" udělil záštitu ministr vnitra ČR, Jan Kubice.

Podívejte se na video "UPC informuje" o kampaních "Get Online Week 2013" a "Hate speech".

Společnost UPC také podporuje Národní centrum bezpečnějšího internetu v projektu "Mladí proti projevům nenávisti online".

Důvodem uspořádání kampaně "Get Online Week" byl především fakt, že nezaměstnanost mladých lidí v současnosti přesahuje ve 27 zemích EU hranici 20 %. Zároveň roste poptávka po zaměstnancích ovládajících informační a komunikační technologie (ICT) každoročně o 3 %. Pesimistické odhady varují: pokud se nepodnikne nic pro vyřešení nesouladu mezi současnými dovednostmi dostupnými na pracovním trhu a jeho potřebami, až 800 000 pracovních míst v ICT bude v roce 2015 nezaplněných.

Projekt byl ukončen v březnu 2013.